KURKIME JŪSŲ VAIKO ATEITĮ KARTU !!!


Kodėl atvykote į PPT (Pedagoginę psichologinę tarnybą) ?

  • Gal kažkas patarė?
  • Gal vaikas nekalba?
  • Gal mokytojai pastebi, kad blogai sekasi mokytis?
  • Gal Jūs patys matote, kad vaikas daug dirba, o įvertinimai vis tiek žemi?

Atvykote į įstaigą, kuri gali Jums padėti

Pedagoginė psichologinė tarnyba –
konsultacinė įstaiga, kurioje kiekvienas laukiamas, bus išgirstas ir suprastas.

Tarnybos specialistės dirba komandiniu būdu, o tai reiškia, kad Jūsų vaiko sveikatos būklę, žinias, įgūdžius, gebėjimus vertins specialistės:

  • Psichologė,
  • Logopedė,
  • Specialioji pedagogė,
  • Vaikų neurologė,
  • Socialinė pedagogė.

Psichologė įvertina vaiko pažintinių gebėjimų stipriąsias ir silpnąsias puses. Vertinami vaiko dėmesio, suvokimo, atminties, mąstymo bei jų tarpusavio ryšių ypatumai. Taip pat vertinama vaiko emocijų ir elgesio sunkumai bei jų įtaka mokymosi rezultatams. Vaiko gebėjimai vertinami WISC-III(LT) bei kitais psichologiniais metodais. Psichologinio vertinimo rezultatai naudojami nustatant mokymosi sunkumų priežastis bei siūlant jų įveikimo būdus.

Logopedė pagal kalbos tyrimo metodiką vertina vaiko kalbą (kada pradėjo tarti pirmuosius garsus, žodžius, kaip vaikas girdi, ar visus garsus taria taisyklingai, ar atpažįsta ir pavadina įvairius daiktus ir reiškinius, ar taisyklingai kvėpuoja, kaip dygsta dantukai, ar tikslūs liežuvio judesiai, kaip vystosi smulkioji, stambioji motorika). Vertina kaip mokyklinio amžiaus vaikai moka žodžius analizuoti garsais, tiksliai išgirsti ir išskirti tariamus garsus, vertina vaiko kalbos gramatinę sandarą, žodyno apimtį, pasakojimą, rašymą, skaitymą, raštu reiškiamas mintis.

Specialioji pedagogė įvertina ikimokyklinio amžiaus vaiko raidą naudodamasi DISC vaikų raidos vertinimo metodiką. Mokyklinio amžiaus vaikų vertinamos bendrosios žinios, taip pat prašoma atlikti skaitymo, rašymo, matematikos užduotis. Taip sužinomos stipriosios vaiko mokymosi pusės. Taip pat labai svarbu nustatyti nesuprastas, neįtvirtintas mokomosios medžiagos dalis. Vertinimo pabaigoje nustatoma, ar vaiko žinios, mokėjimai, įgūdžiai atitinka Bendrojo išsilavinimo standartus. Esant reikalui, rekomenduoja pritaikyti ar individualizuoti Bendrąsias programas.

Socialinė pedagogė pagrindinis veiklos tikslas - vaiko gerovė, saugumas siekiant pozityvios integracijos ir socializacijos visuomenėje, skatinant visavertę asmenybės raišką, pilietinę brandą.

Vaikų neurologė bendrauja su vaiką atlydėjusiais artimaisiais, renka anamnezę apie mamos sveikatą nėštumo metu, apie gimdymą, vaiko vystymąsi, ligas, patirtas traumas, aplinką, kurioje gyvena vaikas. Jei pastebi esant problemų – rekomenduoja apsilankyti pas atitinkamus specialistus poliklinikoje.

Vertinimo rezultatų apibendrinimas

Kiekviena specialistė su vertinimo medžiaga ir rezultatais supažindina vaiką atlydėjusius artimuosius, mokytojus ar specialistus.

  • Pataria kaip toliau ugdyti vaiką. Esant poreikiui siūloma keisti ugdymo programą (ją pritaikyti ar individualizuoti).
  • Diskutuojama dėl vieningos nuomonės.
Į tėvų (globėjų) norus ir lūkesčius visada įsiklausoma ir atsižvelgiama.
  • Tarnybos specialistės analizuoja atliktų vertinimų medžiagą, tariasi dėl galutinės išvados, efektyviausios pagalbos vaikui būdų.
Vaikas taip pat skatinamas dalyvauti pokalbyje apie jam iškylančias mokymosi ar elgesio problemas.

Mums labai svarbi vaiko nuomonė apie tai,
kas ir kodėl jam trukdo siekti geresnių rezultatų,
ką ir kaip visi turėtume daryti, kad ateityje problemų mažėtų ar visai neliktų.

Pedagoginės psichologinės tarnybos specialistės teikia individualias konsultacijas

Psichologė konsultuoja tėvus (globėjus) ir vaikus, turinčius psichologinių problemų: bendravimo, tarpusavio santykių, asmenybės, ugdymo(si) bei profesijos pasirinkimo klausimais.

Logopedė konsultuoja tėvus (globėjus), vaikus kalbėjimo ir kalbos sutrikimų šalinimo klausimais.

Specialioji pedagogė pataria kaip padėti vaikui „įveikti“ ar „apeiti“ mokymosi sunkumus, kaip keisti Bendrąsias programas, kad mokiniui jos būtų prieinamos.

Socialinė pedagogė konsultuoja socialinės pedagoginės pagalbos teikimo, Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių skyrimo ir Kompleksinės pagalbos šeimoms, auginančioms vaikus nuo gimimo iki privalomojo mokymo pradžios klausimais.

Vaikų neurologė konsultuoja tėvus (globėjus) jiems rūpimais, su vaikų sveikata susijusiais, klausimais.

Be tėvų sutikimo,
vertinimo, konsultacijų metu surinkta informacija,
niekam neperduodama

Užsiregistravus konsultacijai ar pilnam vaiko pedagoginiam - psichologiniam vertinimui, prašytume pateikti:

  • Medikų pažymą apie vaiko sveikatą (forma Nr. 027/a);
  • Neįgalumo lygio pažymą;
  • Vaiko gerovės komisijos pažymą (lankantiems ugdymo įstaigą);
  • Lietuvių k., matematikos darbų sąsiuvinius, piešinius.

Visos paslaugos Kauno rajono gyventojams nemokamos